Pay and Jump

• Skapad: 17 SEP 2012 21:15

Proposition för Pay and Jump

Söndagen den 14 oktober kl 09.00

1.Hoppningen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Körning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR IX Gymkhana, TRWE Working Equitation och Anvisningar.

2.Medlemskap behövs inte

3.Observera att ryttaren måste ha en egen olycksförsäkring

4.Ryttare och häst ska vara utrustade enligt TR.

5.Vaccinationsintyg skall kunna uppvisas på plats

6.Anmälning sker via TDB eller till Lovisa Gren, This is a mailto link, som även svarar på frågor. Sista anmälningsdag är 11/10 kl 20.00. Vid efteranmälning tillkommer en extra kostnad av 50kr/start

7.Hoppningen är öppen för både ponny och häst. Höjderna är följande: Bom på Marken, 30cm, 50cm ,60cm ,70cm 80cm 90cm 100cm,110cm & 120cm. Oxer börjar vid 60cm.

8.Pris per klass är 70kr, för ryttare som hyr ridskolehäst tillkommer en avgift på 10kr. (Max 3 starter/häst) Rosett kan köpas i sekretariatet för en kostnad av 20kr oavsett hur ritten gick.

9.Två pauser på 15 minuter kommer finnas där man får möjlighet att gå banan. Dessa ligger mellan 50 och 60cm, samt mellan 80 och 90cm.

10.  Observera särskilt att inga starttider kommer ut, men att det går bra att ringa till Lovisa Gren , telefonnummer 0766338205 under dagen om man startar sent och vill veta hur långt vi har kommit i startlistan.

11.  Prel.startlista kommer ut fredagen den 12/10 på www.markarydsryttarforening.se

12.  Hoppningen hålls i ridhus (20x60m), Framridning utomhus (70x60m), och framhoppning i paddock (20x60)

13.  Lättare servering finns på plats.

Vi i M.U.S (Ungdomssektionen) hälsar er varmt välkomna!