Intresseanmälan Ridskola HT18

02 JUN 2019 15:29
  • Uppdaterad: 02 JUN 2019 15:29

Information nedan är enbart en intressekoll för ridskola i höst 2019.
Då vi under en ganska kort tid haft 2 olika arrendatorer som drivit ridskola som inte blivit av på grund av olika anledningar eller den långvariga lösningen vi hoppats på, har vi bestämt oss för att se intresset för ridskola och om föreningen kan driva den på egen hand.

Det är en stor utmaning som kräver mycket ideelt arbete och stort engagemang, något som vi tror finns i vår förening.

Till vår stora glädje har vi knutit till oss 2 (än så länge) välkända ridlärare!

Vicky Björklund

Vicky är en ridlärare som utbildat massvis med elever i Markaryd, då hon jobbat på ridskolan i flera omgångar under många år. Hon är en allsidig och mycket erfaren instruktör. När hon själv sitter i sadeln är det dressyr som gäller. Hon kommer i första hand fokusera på de elever som kommit en bit i sin utbildning. Vicky håller både grupp- och individuell träning för den som önskar.

Filippa Mogensen

Filippa kommer att ta han om de yngre eleverna och nybörjare. Hon är mycket uppskattad av både elever och föräldrar. Hennes stora passion för hästar och barn gör henne till en verklig tillgång för Markaryds Ridskola! När hon hinner rider hon gärna sina egna hästar hemma i Fagerhult.

Förutom Vicky och Filippa är det ett stort gäng andra människor som kommer att jobba med dem, både som ridlärare (vid behov) och med allt annat som en ridskola kräver!

Som spindeln i nätet sitter ridskolechef  Sara Lorén att sitta. Sara är en eldsjäl som rider och tävlar i hoppning på sina egna hästar och dessutom är hon vice ordförande i Markaryds Ryttarförening.

Om du eller ditt barn vill rida på MRF Ridskola i höst, skickar ni en intresseanmälan till This is a mailto link

Vi vill samtidigt passa på att tacka Therese och Alexander för deras 2 terminer hos oss, och önska dem lycka till med deras nya uppdrag! Och naturligtvis också deras hästar som vi vet kommer vara mycket saknade av skötare och elever!!

//Styrelsen

Skribent: Wilma Lindahl