Ny arrendator på ridskolan

2017-04-05 20:10
  • Uppdaterad: 2017-04-05 20:11

Till alla elever, på Markaryds Ridskola, föräldrar och övriga engagerade medlemmar i föreningen!i bifogad

Som de flesta vet så har vi efter nio år beslutat att överlämna till en ny arrendator för Markaryds Ridskola. Beslutet togs för närmare 7 månader och styrelsen har sedan dess jobbat med att hitta någon som skulle kunna erbjuda ett brett koncept, ha erfarenhet av denna sortens verksamhet samt vilja behålla den familjära känslan på ridskolan. Ett genuint intresse och engagemang gjorde att dom till slut beslöt sig för en person som här i bifogat brev kommer berätta lite om sig själv.

Under våren kommer hon att vara lite på anläggningen för att lära känna både oss, hästarna och anläggningen. Specifika frågor angående hästar, personal samt upplägg kommer vi kunna svara på lite längre fram men tanken är att det ska vara färdigplanerat till siste april.

Informationsbrev kommer så fort allt är färdigt men har ni funderingar innan dess så tveka inte att höra av er, kan inte jag svara så vidarebefordrar vi frågan

Så länge tar vi gärna emot intresseanmälan om ridläger som i så fall kommer vara i slutet av sommarlovet, i anslutning till terminen som börjar v.33 eller v.34.

Till slut så hoppas jag att ni har goda tankar och förhoppningar inför framtiden för det har jag! Ibland kan det kännas jobbigt med förändring men jag tror på att vissa dörrar måste stängas för att nya möjligheter ska öppnas.

Soliga vårkramar Linda

Hej.pdf