Information om höstterminen 2017

MARKARYDS RIDSKOLA HÖSTTERMINEN 2017

Hej alla elever och föräldrar! Nu har det helt plötsligt blivit vår ute och fåglarna kvittrar. Jag förstår om ni är nyfikna och undrar lite hur ridskolan kommer att fungera till hösten, därför är det dags att gå ut med lite information redan nu.

Ridskolan kommer att fortsätta ”som vanligt”, även om det är en ny arrendator. Dessutom planeras det för ridläger i sommar, som kommer att vara på ridskolan i år (med undantag från en spännande långritt i Agunnaryd).

RIDSKOLAN I MARKARYD

Vårt mål är att Markaryds Ridskola ska vara en förebild inom hästsporten och hästvärlden. Elever i alla åldrar, från nybörjare till tävlingsryttare, ska kunna få stöd och kunskap för att kunna utvecklas på sin nivå, och utifrån sitt intresse och inriktning. En mer detaljerad utbildningsplan kommer att komma upp på hemsidan.

GRUPPINDELNING

Idag är grupperna indelade i knattegrupp, nybörjargrupp, fortsättningsgrupp, tävlingsgrupp samt voltigegrupp, och denna indelning kommer att bibehållas under höstterminen.

En skillnad mot tidigare är att vi kommer att försöka ha lektioner måndag-lördag, dvs även fredagar. På söndagar kommer vi att ha uteritter och andra aktiviteter. Fortsättnings- och utvecklingsgrupperna har precis som förut två dressyrlektioner, följt av en lektion i markarbete och en hopplektion. När vädret tillåter försöker vi också lägga in ett par uteritter. Under höstterminen kan två ridlektioner komma att bytas ut mot teorilektioner.

HÄSTAR

Flera av de nuvarande ridskolehästarna kommer att finnas kvar, men det blir också nytillskott i form av både stora hästar och ponnyer.

RIDSKOLESTART

Höstterminen börjar v 33, måndagen den 14 augusti, och håller på till och med v 51, fredagen den 22 december. Det innebär att det blir 19 gånger (18 gånger för lördags-grupperna).

ANMÄLAN TILL HÖSTTERMINEN

För att kunna göra en bra planering inför hösten så önskar jag att ni lämnar in en anmälan till höstterminen så snart som möjligt. Ange vilka dagar och tider som ni kan rida, så att vi kan pussla ihop ett bra ridschema. Och om ni har några andra upplysningar eller önskemål (t ex kompisar som ni vill rida i samma grupp som). Elevernas indelning i olika grupper kommer att ske i samråd med Linda, och vi kommer att försöka göra så små förändringar av grupperna som möjligt.

För att kunna få en bra planering med hästarna så är det också bra om ni kan ange ungefärlig längd och vikt och ridnivå. Fyll gärna i om ni har önskemål om andra aktiviteter, utöver de vanliga ridlektionerna.

Skicka anmälan på mail eller adressen Camilla Gabrielsson, Lammakulla Rönneberg 1, 341 77 Agunnaryd

ANMÄLAN MARKARYDS RIDSKOLA HÖSTTERMINEN 2017.pdf

IGENRIDNINGAR

Har ni igenridningar att göra under vårterminen, så prata med Linda eller er ridlärare, så går det att lösa.

Varma Hälsningar

Camilla Gabielsson

Elever, ridlektioner, administrativt:

Camilla Gabrielsson 076-1011618

Går även att ringa Linda Eriksson Mobil: 070-6544031 eller mail This is a mailto link  för information

Föreningen: Cecilia Nilsson 0433-12770 eller mail This is a mailto link

Uppdaterad: 2017-05-29 12:05