ANLÄGGNINGSKORT - Markaryds Ryttarförening - IdrottOnline Klubb

ANLÄGGNINGSKORT

REGLER FÖR ANLÄGGNINGSKORT 2018

För att få använda anläggningen med ridhus och övriga ridbanor behövs ett anläggningskort. Man kan lösa både dagkort och för längre tid, ända upp till ett helt år (kalenderår). Förutsättningen är att man löst medlemskap i föreningen (även vid dagskort).

För att bli medlem så skicka ett mail till This is a mailto link eller ring 070-6544031 så får ni en faktura på mail eller posten, vilket ni vill.

Senior 300kr/år, Junior 250kr/år

Förutom ridhus så finns en hoppbana 60*70 och en paddock under uppbyggnad på 20*60.

Om du vill lösa ett anläggningskort ska man skriva under avtalet. Lämna sedan detta på kansliet (postlåda utanför) eller skicka till MRF Hylte 1285, 28591, Markaryd. Finns även möjlighet till att maila till This is a mailto link

Dagskort kan lösas till en kostnad av 100 kr/tillfälle. Betalning sker genom insättning på föreningens bankgiro 814-0337 eller på Swish 1230294645 Skriv information om vem som ska rida med namn, adress och telefonnummer.

Avtal kan skrivas ut här (datum är inte satt ännu för "arbetsdagar") eller så finns tomma avtal på anläggningen. Klicka bara på texten nedan.

ANLÄGGNINGS KORT 2018

Markaryds Ryttarförening har avgiften för anläggningskort kopplad till utförande av ideellt arbete. För att erhålla anläggningskort till lägsta pris ska ideellt arbete utföras enligt nedan.

REGLER FÖR ANLÄGGNINGSKORT 2018

1. Syfte
Anledningen till arbetsplikt är förstås att anläggningen till största delen sköts ideellt. Kontentan blir att den som inte vill eller anser sig ha möjlighet att hjälpa till får istället betala mer. Vi vill att detta ska bli trevliga arrangemang med lite mat och ibland någon fest efteråt.

2. Ideellt arbete
Man kan själv välja hur många timmar man vill arbeta. Förutsättning för detta är att man anmäler sig till arbetsdag/tävlingsdag senast en vecka innan berörd dag. Detta pga. att arbets/tävlingsdagen ska kunna planeras och genomföras på bästa sätt och bli till en trevlig dag för både besökare och funktionärer. Man kan inte komma på tävlingsdagen eller arbetsdagen och vilja jobba av timmar om det inte är föranmält. Det ideella arbetet ska utföras av den som rider på anläggningen eller av en likvärdig ersättare. Arbetet ska så jämt som möjligt förläggas på både vår och höst. Man kan endast tillgodoräkna sig max 5 tim. avdragsgillt arbete per person och dag. Man måste vara med på en arbetsdag under året. Vid varje arbetstillfälle skriver arbetsledaren eller tävlingsledaren upp hur många timmar man jobbat, detta arkiveras sen på kontoret. När året är slut kontrolleras det att man jobbat sina timmar, om inte debiterar klubben dig på 150: -/timme för de timmar som saknas. Ansvarig ledare vid resp. arbetsdag fördelar arbetet. Arbetsdagarna ska förläggas mellan 09.00 och 15.00 om inte särskilda skäl föreligger till andra tider. Tävlingsdagar sker vanligtvis mellan 07.00-18.00 om inte särskilda skäl föreligger till andra tider.

3. Giltighet
Helårskort gäller från 1 januari till 31 december.
Halvårskort gäller från 1 januari till 30 juni resp. 1 juli till 31 december.
Kvartalskort gäller 1/1-31/3, 1/4-30/6, 1/7-30/9, 1/10-31
Anläggningskortet gäller för hästen, vem som helst som är medlem får rida häst med anläggningskort. Har man flera hästar som skall ridas på anläggningen, löser man anläggningskort för dem också. Ett rabattsystem finns. Förutsättning för att få lösa anläggningskort är att man först löst medlemskort i föreningen.
4. Betalning
Kortet kan lösas till den kostnad som gäller för antalet timmar man avser att arbeta.
Undertecknat anläggningskort ska lämnas till kansliet eller skickas till Hylte 1285, 285 91 Markaryd.
De som inte uppfyllt avtalad arbetstid kommer vid årets slut erhålla en faktura från föreningen på mellanskillnaden. Den som inte betalar kommer inte att få lösa anläggningskort för kommande år.
Dagskort kan fortsättningsvis lösas till en kostnad av 100 kr/tillfälle. Betalning kan endast ske genom insättning på föreningens konto i Markaryds Sparbank bankgiro 814-0337 eller swisch.
5. Tillgång till anläggningen
Ridhus och utebanor får nyttjas förutom när ridskola, tävling eller bokad aktivitet bedrivs. Anslag om prel. tider finns på föreningens hemsida. Vid ombokningar någon dag innan eller samma dag görs anslag på FB-sidan för alla som har anläggningskort. Eftersom föreningen har två ridhus finns mycket lediga tider både i stora ridhuset och utebanor. Lilla ridhuset disponeras helt av ridskolan. Vid pågående privat aktivitet t.ex. hoppning eller dressyr skall hänsyn tas till detta. Alla hästar ska vara vaccinerade enl. gällande tävlingsbestämmelser.
6. Ordning/trivsel
Alla som nyttjar anläggningen ska följa de regler som gäller dvs.
• Alla mocka efter sig, man lämnar inget till siste man.
• Alla som nyttjar anläggningen är ansvariga för att gångstråk och banor är helt rena.
• Endast skritt inom område som utgör gångområde.
• Se till att belysning är släkt i lokaler (även cafeteria) och utebanan.
• Alltid städa undan och diska efter sig om man använt cafeterian.
• Alltid visa hänsyn och vänligt bemötande mot övriga medlemmar.
• Att själv se till att skadat material blir reparerat eller ersatt.
• Hästar ska ledas i grimskaft eller tygel.
• Hjälmtvång vid all ridning. Barn under 15 år skall alltid bära hjälm vid all hantering av häst.
• Obligatoriskt med varselväst vid all ridning utanför anläggningen.

Anlaggningskort 2018.pdf

Har ni frågot eller funderingar ring 0433-12770 eller skicka ett mail till This is a mailto link

Välkomna till oss!!

Uppdaterad: 06 JAN 2018 14:39