Information från styrelsemöten

Information från frågestund 23 maj 2016:

Modarator: Maria Larsson, Smålands Ridsportförbund

Sekreterare: Sofia Dahl, Markaryds Ryttarförening

• Beslutspunkter från protokoll publiceras på hemsidan efter justerat protokoll.
  • Styrelsen kommer att gå utbildning i styrelsearbete.
  • Information om när nästa styrelsemöte är läggs ut på Fb.
  • Maria Larsson från Smålands Ridsportförbund föreslår att alla tränare som har lektioner på anläggningen ska gå genom föreningen. Samt att ett tränaravtal ska tas fram, detta ska gälla samtliga tränare på anläggningen.
  • Regelbunden träning för extern tränare ska godkännas av styrelsen. Besked meddelas efter nästa ordinarie styrelsemöte. Styrelsen träffas 1 gång per månad, vanligen 1:a söndagen i månaden.
  • Förtydliga texten på hemsidan om vilka regler som gäller. (Förtydliga vad vi menar med att TRs regler gäller)
  • Viktigt att vi tänker på hur vi beter oss mot varandra på anläggningen.
  • Vi fick beröm från ny medlem att vi är en trevlig förening.
  • En medlem undrar om intresse för kyr-träning finns bland medlemmar.

Beslut som fattades under mötet 1 maj 2016:

• Kolla upp vad det kostar att köpa in träningshinder av plast.
  • Tänka på att uppträda civiliserat mot varandra på anläggningen. Gäller alla som vistas på anläggningen.
  • Cecilia ska prova att häfta fast nummerlappar med boxnummer på pallen för att det ska bli tydligare
  • Städa upp efter sig runt pallarna med torv.
  • Vi beslutar att det krävs en aktiv handling från medlemmen för att få ut licensbidrag, genom att kontakta kontoret. Vi skriver även ut detta på Facebook.
  • Skriva ut på till exempel Facebook och /eller hemsida för att få hjälp med bland annat bakning till tävlingar. Mål att inte bara servera färdigköpta bakverk
  • Beslut kontoret får användas som sekretariat under stora tävlingar
  • Flytta stadgarna så de blir lättare att hitta på hemsidan
  • Vi beslutar att Sofia ordnar en Facebook-grupp för alla med anläggningskort där man kan diskutera tex bokning av ridbanor.
  • Beslut vi kommer att kalla till ett extra medlemsmöte då vi upptäckt att man inte får sitta i styrelsen som anställd, enligt stadgarna. Cecilia kommer därför att avsäga sig sin post. Cecilia kommer fortsättningsvis vara adjungerad till styrelsemötena, men då utan rösträtt Uppdraget meddelas valberedningen omgående. Så snart kandidater hittats skickas kallelse ut om medlemsmöte, meddelas via hemsidan och Facebook. Viktigt att det sker snarast.

Beslut som fattades under mötet 10 april 2016:

• Dressyrstaket ska rivas
  • Schabrak med föreningens logga har tagits fram. Info till medlemmar på Fb.
  • Priset för användning av föreningens tvättmaskin sänks till 30kr/polett för 90 minuter.
  • Anläggningskort kan lösas halvår eller helår enligt tidigare beslut, förtydligande att när man betalat engångskort upp till summan för halvår/helår anses man ha löst ett halvårskort alt helårskort.
  • Kontakt ska tas med förbundet för att återigen kontrollera möjligheten av familjemedlemsskap/stödmedlemsskap.
  • Mockning när man lämnar hage. Straffavgift på 300 kr om man inte mockar när man flyttar från hage. Den som tar över hagen får mocka den och får 300 kr avdrag på boxhyran. Gäller från och med 1 maj.
  • Lämna lista till Balkheds men namn på vilka som får hämta där åt föreningen.
  • Uppmaning till samtliga att släcka efter sig i stallet samt stänga dörrar till utrymmen där värme står på.
  • Tränare, som använder anläggningen, ska vara godkända av styrelsen för att ta betalt för träning, enligt beslut från tidigare styrelse.
  • Ridskolan har fortfande företräde till ridbanor och ridhus före privata tränare och privatryttare, vardagar 16.00-20.00.
  • Nytt beslut är dock att privata ryttare med anläggningskort kan boka ridhus för egen träning eller träning med av styrelsen godkänd tränare. Fredag kl 18-21 samt Söndag kl 14-16. Bokning max 1 timme per gång, ett tillfälle.

Uppdaterad: 2016-06-08 01:32
Skribent: Styrelsen 2016