Medlemsbrev September

24 SEP 2013 11:44
I detta nyhetsbrev så kan ni läsa om vår utbyggnad av stall och ridhus.
  • Skapad: 24 SEP 2013 11:44

Till alla medlemmar i Markaryds Ryttarförening

Som ni alla vet är det mycket på gång i Markaryds ryttarförening! Vi håller som bäst på att bygga nytt ridhus och stall till ridskolan, eftersom det gamla blev utdömt av myndigheterna. Stallet beräknas vara klart till december 2013 och ridhuset ska vara klart till våren 2014, då allt ska invigas. Detta ser vi naturligtvis fram emot eftersom vi då kommer att ha en alldeles ny och jättefin anläggning! Markaryds kommun har borgat för ett lån på 3 miljoner kronor, samt betalar ett årligt driftsbidrag som hjälper oss att täcka räntekostnaderna.

Projektet i sin helhet saknar i dagsläget 450 000 kr. Vi har fått ett sponsoravtal med Markaryds sparbank, vilket innebär att varje sponsorintäkt dubblar Markaryds sparbank. Alltså! – Sponsrar man med 100 kr, så bidrar sparbanken med 200 kr! Detta är en utmaning för oss medlemmar och vi i Föreningen måste hjälpas åt, för att ro detta i land! Vi öppnar därför ett sponsorkonto, där du som enskild medlem eller företagare kan sätta in ett valfritt bidrag. Alla bidrag är välkomna! Stora som små!

Om ni som privatpersoner eller familjer vill sponsra, kommer ni som tack, få ert namn uppsatt på en Sponsortavla.

Företag har möjlighet att teckna sponsoravtal och få en skylt uppsatt i ridhuset med egen valfri logga och utseende för 2000kr per år eller 5000kr för en treårsperiod.

Bankgironummer till Sponsorkontot: 814-0337

Glöm inte skriva ert namn och "Sponsring"

Har ni fler förslag eller idéer till hur Föreningen kan få in sponsorer? Hör gärna av er till styrelsen! Magnus Johansson tele: 070-672 10 10 eller Cecilia Woronin Salomonsson tele: 070-308 14 50

Skribent: Matilda Svensson