Informationsblad för ridelver.

.
  • Skapad: 26 NOV 2013 14:24

Till ridelever på Markaryds Ridskola

I år så har många nya börjat hos oss och vi hoppas ni tycker det har varit lärorikt och att ni trivs hos oss. Blir väldigt imponerad av elevernas utveckling och intresse. Sen måste jag ju även berömma er föräldrar, en del både hästrädda och allergiska, som hjälper era barn med entusiasm och glädje. Ni som genom många år varit på alla lektioner även när minusgraderna går ner långt under ”hälsosamt” är väldigt inspirerande för oss alla.

I och med vår stora satsning med nytt ridskolestall och ett ridhus till känns det som att vi är i en ny fas. Entusiasmen och ideerna är många och stora. Lektionsupplägget kommer ändras lite redan denna termin med fortsatt förbättring mot höstterminen då det kommer bli mer bredd. Vårt mål är att Markaryds Ridskola ska vara en förebild inom hästsporten. Nybörjare till tävlingsryttare ska kunna få tillräckligt stöd och kunskap för att kunna bedriva sporten på sin egna nivå.

I och med att vi nu snart gör ett avslut på höstterminen så börjar redan planeringen för vårterminen som börjar v.2. För att kunna planera och hålla jämna grupper har vi valt att införa bokningsavgift. Då kan vi lätt se vilka som kommer fortsätta till hösten. Avgiften ska vara betald senast 10 december, för att vara säker på att behålla sin plats i ridskolan. Bokningsavgiften dras sedan av på terminsavgiften, så det är alltså ingen extra avgift. Bokningsavgiften betalas inte tillbaka. När den är betald så skickar vi information om vårterminens start med tider, avgifter mm. Om vi som är ridlärare har tankar om ev. förflyttning till annan grupp, eller dyl. kommer vi diskutera detta med er föräldrar.

TEORI

Under vårterminen kommer alla ridgrupper att ha två teoritillfällen. På teorilektionen (vilodag) är det ingen ridning. Du kommer istället att kunna välja mellan olika clinics. Observera att det inte är säkert att den clinic du valt är på din ordinarie riddag. Det finns sju olika clinics att välja mellan. Se vilka clinics som passar just din ridgrupp på hemsidan, du får naturligtvis gå gratis på alla om du vill. Detta sätt har vi valt för att kunna ge er kunskap i den fas eleverna och intresset är

INRIKTNING DRESSYR ELLER HOPPNING

TRäningsgrupperna inom dressyr och hopp finns fortfarande. Hör av er om det finns intresse att komma med i en sådan grupp.

VUXENRIDNING

För er som är nybörjare eller vill ta upp ett gammalt intresse. Inför vårterminen kommer vi att erbjuda en prova-på kurs på 5ggr. Hör av er om intresse finns.

LUCIA SAMT JULSHOW 15 DEC

Ni som vill vara med på vår lucia/julshow ska anmäla er till Linda senast 25 november, om ni vill vara med i luciatåget eller har något annat förslag till showen. Det är öppet för ALLA elever, vi träffas den 1 december kl. 17.00 i cafeterian, då vi går igenom detaljer.

JULLOVET

Under jullovet kommer det anordnas en del uteritter, vi kommer även ha en uppsamlingsdag för märkestagning och igenridning. Håll ögonen öppna på hemsidan och i stallet.

JULKLAPPSTIPS!!

Presentkort till ridläger i sommar, dagridläger på loven eller varför inte en uteritt!! Ta kontakt med Linda om det finns önskemål. Håll utkik på hemsidan www.markarydsryttarforening.se där även priser, regler mm är uppdaterat.

Hästiga  Hälsningar

Linda Eriksson

Vicky Björklund

Marina Nygren