STALLPLATSER

Stallplats uthyres!

Markaryds Ryttarförening hyr ut boxplats på anläggningen i Hylte i utkanten av Markaryd.

På anläggningen finns både ute och inneboxar, tillgång till vinter och sommarhagar, med möjlighet att ha häst ensam eller i flock.

Det finns stor nybyggd, uppvärmd sadelkammare med fikarum (kylskåp, micro och kaffemaskin), torkrum och garderober. Spolspilta med varmvatten och uppbindning för tex hovslagare och veterinär. Skrittmaskin för 4 hästar.

Vi har 2 ridhus, stor hoppbana och paddock. Tillgång till hinderpark och voltigebock och fina ridvägar. Pris kallhyra inkl. anläggningskort 925:-/mån.  Det ingår utsläpp, morgonfodring och lunchfodring måndag-fredag för en kostnad på 500 kr. Detta kan inte väljas bort. Måndag-torsdag fodrar Ridskolan inackorderingsstallet och fredag-söndag fodrar inackorderingsstallet ridskolestallet.
Helgerna delar vi upp sinsemellan (en helg per häst) och då är det utsläpp, morgon-och kvällsfodring man har som ansvar. När du har helgen skall du också utfärda diverse stallsysslor så som städning av sadelkammare m.m.

Som uppstallad på Markaryds Ryttarförening förväntas du deltaga som funktionär när vi har tävlingar, pay and jump/ride samt vid städdagar då du får ett reducerat pris på anläggningskortet vilket ingår i boxhyran. Avtal om anläggningskort ska skrivas på.

Vi erbjuder tyvärr inte insläpp eller att fixa stallsysslorna till din häst, detta ansvarar du för som hästägare.

Möjlighet att hyra litet stall med tre boxar och egen uppvärmd sadelkammare och gödselplatta finns också på anläggningen. (OBS! Upptaget).

Vi visar gärna runt och berättar mer!

210922 - För tillfället har 3 uteboxar lediga i storhäst-storlek.

Frågor besvaras av Anna-Lill Adolfsson This is a mailto link eller Samineh Livkär This is a mailto link

Vi tar alltid referenser för nykomna, så ha det förberett.

Uppdaterad: 19 AUG 2018 21:00 Skribent: Anna-Lill Adolfsson
E-post: This is a mailto link

VÅRA FANTASTISKA TÄVLINGSRYTTARE 2021

Anna Böhme